papoca@ 2012.06.09. 19:23

Prometheus

 

 

prometheus poster.jpgMár hónapokkal ezelőtt óriási hype volt körülötte, a bemutató óta pedig hatalmas  megosztottságot generál a nézők között. Amennyire lehetett igyekeztem elkerülni mindent, de így is becsúszott néhány vélemény mindkét oldalról. Tegnap aztán végre eljutottam a moziba és én is megnéztem eredeti nyelven 2D-ben. Utóbbi több szempontból fontos. Egyrészt nem szeretem a szinkront (nyaf-nyaf tudom), de többször ront az összképen, mint javít rajta, másrészt nem vagyok 3D hívő sem, bár kétségtelen, hogy a látvány bizonyos esetekben sokat tehet hozzá az élményhez (itt is főleg ez eleje biztos elképesztő volt IMAX 3D-ben)

A történet szerint egy, az emberi élet eredetét kutató expedició az univerzum másik végén véli megtalálni a válaszokat a kérdéseikre. Válaszok helyett azonban egy olyan ellenséggel találják magukat szemben, amit eddig elképzelni sem tudtak, ráadásul a válaszok sem azok, amiket vártak, így már nem csak a saját, de az egész emberiség léte van veszélyben.
prometheus-hajó.jpg
Ridley Scott megcsinált már mindent. Kaptunk tőle néhány ikonikus alapfilmet (Alien, Szárnyas fejvadász...) és valljuk be, csinált pár felejthető filmet is (Mennyei királyság, G.I.Jane...) Azt gondolom, a Prometheus nem egy világmegváltó alkotás, de azt sem hiszem, hogy temetni kéne.

Ez egy nagyon látványos, gyönyörűen fényképezett, monumentális díszletekkel és űberfasza kütyükkel telepakolt, csodálatos effektekkel megtűzdelt gigascifi. Egy látványos popcorn mozi, de szerintem ennél többet sem várni, még kevésbé belemagyarázni nem érdemes. A látványra tehát nem lehet egy szavunk se, nem így a mitológiára, amely finoman szólva is több sebből vérzett, de legalább is erősen sántított (DNS pl.). Ráadásul a történet többször is leült, nem egyszer azon kaptam magam, hogy bizony unatkozom, pedig ha valaki, hát én bírom a lassan hömpölygő történetvezetést, meg az elnyújtott snitteket (lásd Valhalla Rising), de itt ezeknek, nem volt semmi dramaturgiai jelentősége, puszta időhúzásnak tűntek, és ettől feleslegessé, unalmassá váltak. Szerencsére azért nem volt ebből olyan sok.
A látvány mellett a film másik erőssége minden kétséget kizáróan David (Michael Fassbender) karaktere. Úgy éreztem ő az egyetlen igazán kidolgozott figura, de lehet hogy ez csak Fassi zsenialitásának volt betudható, aki mondhatni egyedül vitte a hátán az egész mozit, bár komoly panaszt egyik szereplőre sem tudok mondani, egyszerűen csak súlytalanok, egysíkúak voltak a karakterek (a frigid szőke, az örök hívő, az antiszociális geológus, a laza kapitány, a megváltását kereső milliomos stb.) David viszont tökéletesen ki volt dolgozva, úgy volt tökéletes humanoid, hogy egyetlen pillanatig sem hittem róla, hogy lehetne akár ember is, zseniális volt, úgy mutatott érzelmeket, hogy nem voltak érzelmei, anno ilyennek képzeltem Asimov R. Daniel Olivawját.
prometheus_david.jpg
Mint már említettem a film nagyon megosztotta a nézőket. Tény, hogy akik egy újebb Alien-filmet vártak, azok nagyon pofára eshettek, mert míg az egy sci-fi elemekkel átszőtt horrorfilm volt, addig ez egy látványos scifi néhány kicsit ijesztő jelenettel. Viszont szerintem az Alien univerzumba elég jól sikerült belepasszintani a történetet. Azt gondolom kaptunk egy-két választ, az más kérdés, hogy közben egy tucat újabb kérdést is, mintha valamelyik Lost-író írta volna a forgatókönyvet...oh wait! A befejezés viszont egyenesen kiabál a folytatásért, amire megosztottság ide vagy oda, bizony jó esély van.
prometheus szék.jpg
Összegezve, a Prometheus nem egy újabb Alien scifi-horror, de a scifi műfajt sem fogja megrengetni sem megváltani, ettől függetlenül egy látványos popcorn mozi, ami a néhány üresjárat ellenére is van annyira szórakoztató, hogy egyszer mindenképp érdemes legyen megnézni. (Fassi matt meg mindenképp)

Ja, és nekem a zenéje is tetszett. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://mozgokepezo.blog.hu/api/trackback/id/tr214575577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Behajtó70 2012.06.10. 17:40:35

Kicsit izzadtságszagú a blogpost. Akárhogyis csavarod, ez egy szar film volt. Minden értelemben. Logikátlan elemekkel, nem természetes emberi reakciókkal. Idegesítően rossz film. Pedig lehetett volna jó is. De nem. Kidolgozatlan, dramaturgiai nulla.

Már az is felmerült bennem, hogy vagy ezt nem R.Scott rendezte, vagy az Alient.

kávébabszemjankó 2012.06.10. 17:49:00

Én még aznap este megnéztem a 79-es Alien filmet. Mint ha nem is egy rendező forgatta volna mindkettőt. A 79-es Alien még 33 év után is elképesztően modern és újító. A Prometheusra nem fogunk így emlékezni ennyi év eltelte után...

Jacko__ 2012.06.10. 18:03:33

Én tegnap este néztem meg. Nem vagyok egy sci-fi rajongó; csak azért mentem el, mert egy haver szólt.

Szerintem botrányosan szar. Az első órába szó szerint kétszer belealudtam.

Behajtó70 2012.06.10. 18:11:03

En csak ezért nem, mert nagyon kellett hugyozni :)

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2012.06.10. 18:26:55

"ez egy látványos scifi néhány kicsit ijesztő jelenettel" és sok ijesztő hülyeséggel :D

de vígjátéknak elment ..

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2012.06.10. 18:29:49

én tisztában voltam vele, hogy ez nem egy alien film, csak azt nem értem akkor minek tettek bele alieneket... egy jó sci-fit akartam látni ehelyett lett ez a zagyva valami másféle alienekkel.

úgy látszik egyébként aki prometheus címet ad a posztjának az kikerül a címlapra ..

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2012.06.10. 19:16:59

Nem vagyok Alien rajongó, bár az első három rész tetszett és nem is vártam sokat ettől a filmtől.

Látványilag rendben van, IMAX 3D-ben oké, bár nem mellbevágó (mondjuk a hangzás jó volt, mert az űrhajó leszállásakor meg a viharnál szó szerint remegtek a székek a dübörgéstől).

Szerintem a filozófiai vonala ezzel a teremtés-mítosszal részben elnagyolt, részben erősen túlhaladott, Daniken elég rég volt divatjelenség...

A mellékszereplő karakterek valóban sablonosak és közhelyesek jórészt.

Nekem kedvenc műfajom a sci-fi, a horrort nem szeretem, tehát nem arról van szó, hogy olyat vártam, vagy hogy ne lennék vevő a fantáziavilágokra, csak ebben ez valamiért inkább se füle-se farka történetnek tűnt.

TetraB 2012.06.10. 20:35:11

annyi már a negatív kritika, hogy tutira jó lesz. előre látom, mennyire fogom élvezni a filmet.

Bérgyilkos Bohóc 2012.06.10. 20:38:49

"Akárhogyis csavarod, ez egy szar film volt. "

Akárhogy is erőlködsz blog-szerte nem te vagy az Egyetlen Igazság tudója. Vannak aki jó filmnek találják. Ennyire zavar?

Bérgyilkos Bohóc 2012.06.10. 20:40:47

@Behajtó70: Előző kommentem neked címeztem

rockjano 2012.06.10. 21:05:22

Annyi a fikázás hogy az elvárásaim olyan mélyen vannak hogy még az is lehet hogy tetszeni fog :-)))

xenuka 2012.06.10. 21:05:45

az IMAX 3D-ben a 3D hatás nagyon gyenge volt

mikka 2012.06.10. 21:13:31

A Mennyei Kiralysag egy jo film, olyan mondanivaloval amit nem mindenki ert meg.. :) Te sem pl..

Viktus 2012.06.10. 21:29:49

Látványos? :D semmivel sem volt látványosabb, mint bármelyik tucat sci-fi film.

Rosszindulatú Vászka 2012.06.10. 22:04:05

Nekem nagyon bejött. Teljesen korrekt jó kis elfogyós-horror film, a látvány meg kifejezetten állatjó.

Logikai bukfncet firtatni meg eléggé súlytalan mozifilmekben.

megengedett (törölt) 2012.06.10. 22:10:38

Fassi?? Ó, anyám :D
Akkor a két nő miért nem Theri vagy Ropi?

Viktus 2012.06.10. 22:30:57

@Rosszindulatú Vászka:

Az Universal Channel adót neked találták ki ott csak ilyesmi zs kategóriás cuccok mennek :D

Mitya Ivanov 2012.06.10. 22:32:18

szerintem jó előzményfilm volt. a karaktrekkel volt a bibi, mert a sablonos mellékszereplők annyira egyszerűek voltak, hogy ha belegondolunk abban, hogy a történet szerint ez egy baromi drága expedíció, akkor mit keresnek ott olyan egybites szereplők, mint az a kettő, aki az elején visszafordul.
A fő karakterek (David, shaw, Wickers, janek) jók voltak. A film legjobb poénja pedig a "10 perc múlva nálam" volt.
Összességében több horror elem kellett volna, és akkor szerintem senki nem fanyalogna.

ami nekem homály az az, hogy miért tért vissza zombiként a legénység egyik tagja és miért nem lehetett elpusztítani? megszállta egy Alien és az mozgatta?

Rosszindulatú Vászka 2012.06.10. 22:34:47

@Viktus: bizony, meg a Film+-t is.

Javaslom nézz utána, mit is jelent a zs-kat filmeket illetően :P

Viktus 2012.06.10. 22:38:04

@Rosszindulatú Vászka:

Pont ilyenek, mint ez egy nevetséges sztori fel-alá szaladgálással ...

Viktus 2012.06.10. 22:40:30

@Mitya Ivanov:

Az volt a biológiai fegyver ami a Teremtőket is elintézte ... eleve ott kezdődött a logikai bukfenc felhalmoztak egy rakás biológiai fegyvert ami őket is kicsinálta egy kőkori társadalom ellen a Föld bolygón :D:D:D

Behajtó70 2012.06.10. 22:50:39

@Bérgyilkos Bohóc: De azt nyilván leírhatom, hogy nem tetszett, hogy hatalmas csalódás volt, és azt is, hogy miért....ugye megengeded?! Köszi...

Ja, és ennyire zavar, hogy nekem nem tetszett?

Nyazsgem!

ügyfélszolgálatos 2012.06.10. 22:54:13

Ami engem kibaszottul zavart az a mellékszereplők viselkedése. Most komolyan egy ilyen expedícióra egy drogos tarajos geológust visznek aki az első fejetlen idegen láttán kiborul és ELTÉVED??? Ugyan már. És az is baromság volt, hogy ha már az expedíció két tagja kint rekedt akkor a kapitány szó nélkül elmegy kúrni egyet és senki sem marad a hajó hídján? A többi elment de ez sem lesz egy korszakalkotó film.

Behajtó70 2012.06.10. 22:55:41

@Mitya Ivanov: Ami neked homály, az másnak is az...meg még van vagy száz efféle homály, ami elképesztő, tekintve, hogy elméletileg egy profi rendezőről van szó!

Bár amint itt is látod, van akinek még a szar is ízlik, ha azt egy egykori jófejkedő szarta.

Valljuk be: R.Scott csinált egy nagyon szar filmet, csak még nem mindnki akar hinni a szemének.

hoseman 2012.06.10. 22:57:51

"Egyrészt nem szeretem a szinkront (nyaf-nyaf tudom), de többször ront az összképen, mint javít rajta"

Nem vagy nyaf nyaf:) pfejj szinkron!!!

Viktus 2012.06.10. 23:01:45

@hoseman:

Filmtől függ a Rettenthetetlen pl. eredeti hanggal nézhetetlen az ír hangját a magyar szinkronban nagyon eltalálták eredetiben pedig olyan, mint egy vinnyogó herélt b*zi ...

Rosszindulatú Vászka 2012.06.10. 23:21:31

@Viktus: ja, bocs, nincs több kérdésem.

Azért az feltünt, hogy az Universál főleg sorozatokat nyom és nem egész estés filmeket?

Mr. X 2012.06.10. 23:41:33

A fő scifis alapszabályokat követte.

Ha találsz egy idegen életformát, azonnal vedd le a sisakod, amint teheted. Szippants minél mélyebbeket a levegőből, tapogass össze mindent ahol valami szerver anyagot sejtesz (nyálka, trutyi, fekete folyadék..), amit találsz (pl levágott alien fejet), azt azonnal vidd fel a hajóra, karantént felesleges alkalmazni addig, amíg nincsen baj, a csillió dolláros űrhajóra pedig 100 iq feletti embereket nem szabad felrakni, mert még elrontanak valamit. Ha észreveszed, hogy fekete lárvák úszkálnak a szemedben, csak próbáld leplezni, hátha elmúlik. Ha idegen űrhajót látsz, 5 perc alatt eltanulható a vezetése.

Nem várok egy ilyen mozitól tudományos igányességet, de egy minimális látszatot azért fennt lehetne tartani. Szerintem inkább ciki ez a film, annyira megbízhatóan hozza a sablonokat és a realitás valamint a logikus történetvezetés teljes hiányát. A látvánnyal szerintem nem volt baj imax 3d-ben.

Mr. X 2012.06.10. 23:48:09

@Mr. X: Kimaradt a kapitány legyen mindenképp bluesrajongó néger, aki félrecsapott bézbólsapkában vezeti neki a hajót az ellennek. Ha kígyószerű alient látsz, mindenképp kezdd el cirógatni, mint egy kismacskát, hátha dorombol. Még össze tudnék gyűjteni vagy 10 klisét, de minek.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.06.10. 23:50:27

Az a baj hogy hülyeségeken vitatkoznak az emberek. Nem az a baj hogy horror-e vagy scifi-e vagy akció-e vagy ilyesmik.
Az se baj hogy lezáratlan dolgok vannak benne.
Az a baj hogy rossz film...

Mr.X pont előttem írta le a lényeges problémákat, amik miatt rossz film lett ez.

Viszont tuti giga siker lesz. A Lostot is kétpofára habzsolta a nép, pedig az még mint film jó is volt (a 4. részig bírtam, ott már kiderül hogy nagy lufi fújás van).

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.06.10. 23:54:19

Megtekintettem, egy rakás szar. Látványos, logikailag történetileg zagyvaság az egész, akkora hülyeségekkel teletűzdelve hogy felsorolni is hosszú lenne. Alien-univerzum nélkül kellett volna megcsinálni, kb. úgy is megállt volna a lábán és legalább nem baxta volna szét az Alien-univerzumot, és elment volna egy egyszer nézhetős nemkülönösebben elgondolkodtató látványos sci-finek. Az embernek az az érzése hogy a reklám miatt tönkretettek egy jól megalkotott univerzumot. Meggyalázza az egész koncepciót ez az agyatlan baromság. A legfájóbb meg az, hogy akár marha jól is meg lehetett volna csinálni, ha már tényleg előzményfilmet akart ez a vén hülye forgatni.
Terminátor 3 után ez is egy újabb példa, hogy lehet elbaxarintani egy jól felépített koncepciót de nagyon.
@Mr. X: teljesen egyetértek.

Allesmor Obranna 2012.06.11. 00:07:49

Van a filmben az a műtőberendezés. Igazán egyedi, csak pár darab van belőle a világon, de egy a hajóra is került. Érdekes, hogy csak férfiak műtésére volt alkalmas.
Ilyen nemi diszkrimináció lesz a jövőben?

denevér3333 2012.06.11. 00:17:06

Szóval az ami zavar nem az, hogy ez nem egy Alien előzmény film hanem olyan a film mintha egy tv sorozat első évadának első része lenne! Csak, hogy míg egy sorozatnál ami hetente van hozzá lehet szokni az elnagyolt történetszálak lezáratlanságára, mert ugye majd a jövőhéten megtudjuk mi lesz lásd pl a Csillagkapu univerzumot.
Míg egy filmnél ez egy roppant nagy hiba hisz nem készítenek hetente 2 órás filmeket. Szóval ez a klipszerű történet mesélés nekem nem jön be.

tundrazuzmo (törölt) 2012.06.11. 00:17:28

Ott nyúlt félre Ridley, hogy az eredeti borzongós űrhorror feelinget félredobta, és egy zagyva álfilozofikus eredetmagyarázgatásba kezdett.

Azt kell belátni, hogy az "Alien univerzumban" senkit nem érdekel a lények eredete, a lények viszik a hátukon a sztorikat. Nem érdekes, hogy ki csinálta, ha az egész hajót kicsinálta.

A savat vérző, tojásból arctámadóként kikelő, gazdatestben szaporodó, mellkasrobbantó, duplavigyorú idegen az érdekes, nem a körítés.

denevér3333 2012.06.11. 00:28:42

Spoiler:
Amúgy meg az Alien pont azért volt nagyon jó, mert bár volt benne elég klisé mégis a szereplők közel azonos szintről indultak tehát nem volt biztos ki marad az életben meg ki nem itt annyira erőteljes volt a kontraszt, hogy biztos volt az ember, hogy a régészcsajszi a végére életben fog maradni.
Az meg, hogy fogja magát és tovább indul hát hogy is mondjam egy kényszerű és ötlettelen felesleg befejezés volt!

denevér3333 2012.06.11. 00:34:43

Engem érdekel a lények eredete szóval jó ötlet ez csak kivitelezés szintjén sajnos elbukott!

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.06.11. 06:21:09

itt vagy 15 éves, vagy barlangsötét mindenki. ennyi gyökeret, nem látják a filmet a szemüktől... csak azért mert nincs minden háromszor lassan a szájukba rágva, magyarra szinkronizáltan, lassan tagolva. csak azért, mert a nézőre tolja a rendező a véleményalkotás jogát, mindjárt kitör a parasztlázadás. hát ezért is állt nekünk jól a nácizmus meg a kommunizmus: kollektivista, egyénileg gondolkodni képtelen törzsi ősközösség vagyunk.

Behajtó70 2012.06.11. 06:54:56

@Magyar Vitéz: Eddig is sok marhaságot írtál és jeleskedtél bunkóságból, most is hű vagy magadhoz :)

Az a fajta vagy, aki ha valami celebbalfasz szarik egyet, akkor azt csodálatos performanszként ünnepli.

Nyilván nem is láttad a filmet, csak idejöttél egy jót nácizni.

------------
Te/ti egyébként miféle faj vagytok, hogy ennyire zavar ha mások elmondják véleményüket? Csak nem az egyik általad is említett csoport híve vagy?!...nagyon úgy tűnik vitézke!

Rosszindulatú Vászka 2012.06.11. 07:32:35

Amúgy sztem a film kapcsán firtatni, hogy miért is, meg honnan meg minek azok az alienek meg teremtők meg zombik, az pont annyira súlytalan kofalárma és értelmetlen hirig is, mint pl. a Sparacus kapcsán reklamálni, hogy kik voltak a thrákok, meg milyen hülye dizájn már az a sok különféle kézifegyver, meg az Indy-filmek kapcsán a Frigyládát (remélem azt midennki értette) de legfőképpen remélem nem okozott törtést senki életében, hogy a Hellboy-ban nincs elmagyarázva Longinus lándzsája :)

MikiMecky 2012.06.11. 07:51:52

A látvány az valóban lenyűgöző volt, amit elvárhat az ember egy mai nagyköltségvetésű popcorn mozitól.
De a forgatókönyv nem is ezer, hanem tízezer sebből vérzik, kár is rá szót vesztegetni. És aki azt mondja, hogy ezeket a kérdéseket kár firtatni, az pont magát a science-fictiont, mint műfajt nem érti, hogy mik is annak a szabályai.
Kár érte, így ez a film csak egy elpuskázott lehetőség marad.

Void Bunkoid 2012.06.11. 07:52:54

@hoseman: mint a többi szinkronfújolónak, neked is ajánlom, hogy ülj már be francia/örmény/indiai filmes mozihetekre művészmozikba, és ott is csakis eredeti hanggal nézd a filmeket.

Ja, mégiscsak jobb lenne szinkronnal, mert akkor érted, felirat meg nem jó, mert nem olvasni, hanem filmet nézni jársz moziba?

Na, akkor légyszíves fejezd be a nyaffanást, és mindig jusson az eszedbe az ilyen kirohanásoknál, hogy nem csak angol nyelven szoktak "eredetiben" filmeket forgatni.

Void Bunkoid 2012.06.11. 07:54:05

Ja, de hogy dehogy ülsz be örmény filmnapokra, mert azok a filmek szarok?

Hát ez is az, kérem, csak ez éppen 200 millió dollárból készült.

Vagy a 200 millió dolláros szar az nem büdös és jóízű? :)

dfactor 2012.06.11. 08:01:09

@Allesmor Obranna: hát mit nem értesz ezen? Milliárdos faszi LÁNYAKÉNT csakis olyan ritka életmentő kütyüt hozol magaddal, ami férfiakat operál.

dfactor 2012.06.11. 08:05:35

Amúgy a film egyszerű tömeg sci-fi. Sokan nem veszik észre, vagy nem foglalkoznak az égbekiáltó logikai hiányosságokkal. Nekem, mint hardcore sci-fi rajongónak és ismerőnek ez egy látványos szar volt. Látványos, de szar.

Rosszindulatú Vászka 2012.06.11. 08:12:43

@dfactor: fals, a ficek nem tudta, hogy a lánya is megy :)

@Naked.Lunch: jó meglátás, valóban nem érthetem, hiszen csak a Galaktika 1-ső számától olvasok ilyesmit :)

Csak jelezném, hogy pont a sci-fi egyik lényege, hogy tud olyan szituációt teremteni ami egyébként nem, vagy csak hosszas felvezetés és magyarázgatás után jöhetne létre. Stoker sem merült el a vámpír-génekben, sem Mary Shelley a szervátültetés nehézségeiben, ahogyan Verne, Doyle, Haggard és Burroughs sem tudományos igénnyel alapozta meg vbarázsos történeteit - csak, hogy a sci-fi úttörői közül néhányat említsek - és nincs is emiatt hiányérzete senkinek.

Ahogyan pont szarom le azt is én, és minden Rejtő-fan, hogy nem lehet gyémántot porcelánszoborba sütni, valamint a banánoxid képlete sem kínzó hiány a történet élvezete vagy megértése okán.

hejjoe 2012.06.11. 08:14:25

Aki sherlok holmsi logikát keres egy alien filmben, az valamit nem ért. Ez egy popcorn sci-fi. Pár példa:
Egy robot visszajön a jövőből, hogy megváltoztassa azt. /terminátor/
fura alakok kardoznak?? pedig van lézerpisztolyuk?? és közben a tudatukkal tárgyakat mozgatnak /SW/
évezredekig eléldegélő, savvérű, dupla- triplaszájú szörnyek, éldegélnek valahol magukban és emberekre várnak, hogy végre megölhessék őket.
Akinek ezek után pontos magyarázat kell, hogy De hogy lehet az hogy... azt csak sajnálni tudom.:)

Rosszindulatú Vászka 2012.06.11. 08:18:20

Amúgy bírom ezt a "az valamit nem ért" jellegű érvelést. Eléggé fles és olcsó riposzt.

@hejjoe: nono és eddig netovább!

A fénykardosokat ne gyalázzad, mert feljelentelek a Blaszfémia és Vallásügyi ombucmanusnál rögvest :)

biododírium 2012.06.11. 08:30:36

Nekem tetszett, de hiába 5*-ös a látvány, izgalomra max3.
A túlhájpolt Fassbander karakter csak szimplán jó, de semmi extra.
Az viszont nagy hibája a filmnek, hogy bár azért készült, hogy válaszokat adjon, valóban csak még több kérdést szült, lényegi/érdemi választ viszont egyetlen egyet sem adott. A Lost-os példa jó, mert hajaz arra (és mindig is utáltam az ilyen értelmetlen, vége nincs sorozatokat).

dfactor 2012.06.11. 08:31:48

@Rosszindulatú Vászka: úgy érted a lány nem tudta, hogy az apja is megy, igaz? Láttat te ezt a filmet egyáltalán?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.11. 09:08:55

@dfactor: Egyik sem tudta a másikról, hogy ott van, amíg nem találkoztak. Te láttad?

Amúgy előzménynek rossz, mert végül az idegen kiszállt a székből, és a polip ölte meg. Szóval az alien1-ben érkezők nem találhatták meg a space jockey-t a székben. Ellenben találhattak volna pld elmeri hullákat és roncsokat.

pilar ternera 2012.06.11. 09:16:54

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): igen, ezt én sem értettem, miért kellett keresztbe tenni az 1. résznek azzal, hogy a fickó nem maradt a székben? ez baromság volt, de nagy!
nyilván egyébként azért maradt nyitott kérdések sora, mert lesz folytatás, a többit nem kell túlagyalni.
én nem unatkoztam közben, néha meg is ijedtem kicsit, szóval nekem rendben volt.
és most vessetek a mókusok elé! :)

hunter84 2012.06.11. 09:17:01

SPOILER!

Nekem igenis hiányoztak az Alien-ek a filmből.

A fenti dolgon kívül furcsák voltak a reakciók is, pl. mikor a főszereplő Shaw-t le akarták jegelni, aztán hazavinni a cuccal a hasában, az meg leütött két embert, elfutott a műtőig - természetesen nem üldözte senki - megműtötte magát, a többiek meg azt sem kérdezték miafasz van már?!

Aztán a vége. Látszott, hogy Ridley Scott igyekszik megmagyarátni a Space Jockey eredetét az Alien 1-ből, na de akkor abból a bizonyos székből miért üldözte Shaw-t? És akkor az első Alienben ki a fasz ült abban a székben? Egy újabb Jockey? Talán a Ewing?

És még sorolhatnám...

Rosszindulatú Vászka 2012.06.11. 09:19:34

@dfactor: idéznék magamtól:

"fals, a ficek nem tudta, hogy a lánya is megy"

Olvasni-e tudsz?

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): sztem nem, ugyanis amikor a koporsószerű dobozzal dumcsizott a droid, akkor letámadta a szőke a droidot, hogy "mit mondott", azazhogy a lány tudott az öregről.

Andie 2012.06.11. 09:33:22

Nekem azt mondja már meg valaki, mi volt az a kezdő jelenet? Micsinált ott az a csóka, hol történt ez, és mi volt a célja vele?

Andie 2012.06.11. 09:39:30

@hunter84: Ezekre megvan a válasz, egy másik blogban olvastam. Ez az űrhajó nem az az űrhajó, sőt, nem az a bolygó.
Amit az Alien 1-ben megtalálnak, az egy tökmásik űrhajó, egy tökmásik bolygón. Hogy a kettő közt mi az összefüggés, vagy van-e egyáltalán, azt nem tudjuk. Talán kiderül a 2. részben.
Lehet pl az is, hogy a csajszi eljutott a Teremtők bolygójára, faszán lefertőzte azt, mire egy űrhajó megpróbált meglógni, de sajna már későn, az egyikükben ott volt a gonosz fíreg :) (aki kikelve királynő lett, és telepetézte az űrhajót, mire odaért a Nostromó).

Másik nagy kérdésem az előzőhöz kapcsolódóan, hogy mik voltak azok a vázák? Mi volt bennük? Mitől lett a tetejük keményből ilyen folyékony valami? És akkor minek lehet szétcsavarni, és mi volt benne az a 4 fiola?

pilar ternera 2012.06.11. 09:41:40

@Andie: erre én is kíváncsi vagyok! mi volt ott az az űrhajó és miért itta meg azt a löttyöt?:O

pilar ternera 2012.06.11. 09:43:43

@Andie: Nostromo leszáll: LV-426
Mostaniak leszállnak: LV-233
szóval, ja.

Andie 2012.06.11. 09:48:52

@Pilar Ternera: Egy elmélet szerint az a momentum volt a "teremtés". Azaz akkor kezdődött az Élet a Földön (vagy valamelyik bolygón). Az a fekete cucc egy olyan biológiai, génturbósító anyag, ami megadja a kezdő lökést az óceánokban az Élet kialakulásához. Hisz láttuk is, hogy elkezdenek osztódni a sejtjei.
Két kérdés:
- miért ilyen drasztikus megoldást kellett választani, hogy egyiküket fel kellett áldoni? Aki ilyen szinten van már, gondolom tudna kevésbé brutál módszert is alkalmazni :)
- ha ez egy teremtő szer (amit megiszik), akkor miért válik gonosszá később? Vagy akkor miért nem lett az Élet ilyen alien-szerü? Módosították közben?

hunter84 2012.06.11. 09:51:15

@Andie: @Pilar Ternera: Köszönöm, így már oké. Ugyanakkor a reakciókkal továbbra sem tudok mit kezdeni, talán majd egy rendezői, bővített kiadás megoldja, lehet hogy ezt a verziót hülyén vágták.

pilar ternera 2012.06.11. 09:56:57

@Andie: köszi. :)

annál is inkább, mert David is ezt a löttyöt cseppenti a srác piájába és nem lesz jól tőle... és mázlija volt, hogy pont szexeltek, mert ha esetleg nem, akkor kútba esik az egész terve.
ehhez képest nem volt feldúlva nagyon, h a csaj simán kioperálja magából! :O

és azt sem értettem, h geológus h nem maradt ott holtan a barlangban, mint a biológus srác?!?! ő mitől élte túl?

pilar ternera 2012.06.11. 10:09:07

@Andie: közben gondolkodtam és az önfeláldozós elmélet sántít, hiszen a régész csajszi és a pasija, pont azt mondták, hogy ők az emberiséget (!) teremtették. sutba dobták a darwinizmust (biológus ezen volt kiakadva), tehát ott nem kezdődhetett az óceáni élet és folytatódhatott a törzsfejlődéssel...
most akkor mi van???

a sok fanyalgó okos sem tudja ezekre a választ?!?! :)

Andie 2012.06.11. 10:14:20

@Pilar Ternera: A két eltévedt csókára gondolsz? Hát az egyiknek kompletten szétmarta az arcát a cucc ugyebár. Annak kampec.
A másikba csak beleköltözött, azaz megfertőzte. Az más kérdés, hogy mitől lett "zombi" - merhogy ilyen a korábbi / bocsi, későbbi Alien filmekben nincs.
Akit megfertőznek, abban kifejlődik a kis alien, az előbb utóbb (de mindig változó) idő után (1 óra - több nap) kikel, kirobban és elkezd öldösni.

Az megint nagy kérdés, hogy miért lett itt ilyen polipszerü a kifejlett alien?
Oké, azt tudjuk az Alien univerzumból, hogy képes a gazdatesthez idomulni, azaz annak génállományát beépíti a sajátjába. Ezért lett az arcmászó most ilyen kukac-szerü, mert azt találta meg a spóra a barlang talajában. De aztán mitől lett polip? Hisz a csajban fejlődött ki, és már igy humanoid-szerünek kellett volna lennie...

pilar ternera 2012.06.11. 10:20:55

@Andie: inkább az a furcsa, hogy a végén a fickóból kirobbanó meg már nagy fejlődésen megy keresztül, mert az már alien-szerű. gyorsan mutálódik a génállomány, az biztos. :)

többi kérdésemre nincs tipped?

Andie 2012.06.11. 10:25:47

@Pilar Ternera: Erre az lehet a megoldás, hogy a vizbe került paraziták megtámadtak halakat, akikből kis emberek robbantak ki mellkas tájékon, kimásztak a szárazföldre, és igy lettünk mi!! :)
Evolució átugorva, kérdés megoldva :)

pilar ternera 2012.06.11. 10:33:14

@Andie: nagyon fogok röhögni, ha ez lesz a következő részben! :)))

dr. mesterséges színezék 2012.06.11. 10:57:40

@dfactor: "Milliárdos faszi LÁNYAKÉNT csakis olyan ritka életmentő kütyüt hozol magaddal, ami férfiakat operál. "

Meg- illetve belemagyarázható: a faszi arra készült, hogy magát hosszabbítja meg végtelenül némi idegen információs rásegítéssel, nem arra, hogy bárki prosztatáját masszíroztatja.

Persze ettől a film még fésületlen marad.

A debil mellékszereplők (egyenként) természetesek, és örvendeni kell nekik.
Mire gondolok? Nélkülük nem történne semmi iazgalmas. A Csernobil városnév ma sem mondana a fizikusokon túl senkinek semmit, ha nincsenek a képzett szakemberek, akik egy napon elkezdenek másnapos kubikosként viselkedni.
Hogy minden mellékszereplő egyszerre hülye, az persze meredek.

- o -

Bónusz:
Kérdezte valaha valaki, hogy a kult, az origó Alienben, miután kitáncolt a mellkason keresztül a patkányméretű cukiság, mit fogyasztott, hogy akkora lett, mint Chuck Norris növekedési hormonkúra után?

dr. mesterséges színezék 2012.06.11. 11:01:59

@Rosszindulatú Vászka: "nem lehet gyémántot porcelánszoborba sütni, "

Ezt megvilágítanád a kedvemért, és a sci-tag kedvéért?
Nem az A szőke ciklon sztoriját firtatom, hanem hogy mi akadálya a fenti procedúrának, ha amúgy megvan hozzá az alapanyag.

pilar ternera 2012.06.11. 11:16:19

@dr. mesterseges szinezek: A L I E N- jelentése: olyan marhára idegen tőlünk, annyira francot sem tudunk róluk: ugyan miért ne nőhetne CSAK ÚGY, l'art pour l'art? :))
mellesleg nem tudjuk, hogy a közben megölt legénység tagjaiból melyikből melyik volt neki a kedvenc falat? ;) (a tetemeket sosem láttuk; "no blood, no Dallas." őt szőröstül-bőröstül el is fogyaszthatta egy jó kis Quianti-val. ;)

dr. mesterséges színezék 2012.06.11. 11:20:33

@Andie: "Talán kiderül a 2. részben.
Lehet pl az is, hogy a csajszi eljutott a Teremtők bolygójára, faszán lefertőzte azt, mire egy űrhajó megpróbált meglógni, de sajna már későn, az egyikükben ott volt a gonosz fíreg "

Vagy Jabbához jut el, és egy, a robot által elrejtett sejtecskéből nem gonosz féreg, hanem egyenesen Buja Féreg mutálódik, a robotfejnek pedig kerítenek egy arannyal futtatott vázat, hogy kompenzálja azt a tényt, hogy a droid az átélt sokk miatt kissé beszari - de azért még nem parandoid - android lett.
Jabbától távozván találkozik Morkkal, Benjivel és a Gyáva Oroszlánnal, akikkel a visszaúton időhurokba kerülnek, minek hatására Rómában kötnek ki az i.e. 44. év márciusának idusán, ahol meglátja őket Julius Caesar, és halálra röhögi magát "te is, fiam, butus" szavakkal, amely epizóddal megváltozik a történelem, és egy kis gall faluban a zaklatás hiánya miatt annyira ráérnek, hogy egy druida varázsló segtségével megépítik a Nostromo nevű űrhajót.

Ki lehet ebből még hozni 1-2 szimbiotikus frencsájzt...

dr. mesterséges színezék 2012.06.11. 11:27:06

@Pilar Ternera: Persze, lehet, hogy a vízbűl... vagyis a zoxigénbül vette ki a tápanyagot, a farkát mintegy léggyökérként használva.

(A csávókám már azelőtt elérte a vágásérett méretét, mielőtt - a gyomor és hasfal néhány szövetmintáján kívül - bárkit megrágcsált volna.
Valszeg a Weyland kifejezetten olcsó és gyorsnövekedéső húshibridként tekintett a fajra.)

pilar ternera 2012.06.11. 11:35:11

@dr. mesterseges szinezek: naugyehogyugye? nem tudhatjuk...
igaz, de pl. amikor Dallas-t kinyírja a szellőzőben (vmi csőrendszer), akkor oda még befér (Dallas is csak nehezen mászik benne), mikor meg a reklamálós szerelőt, akkor meg már olyan bazinagy, hogy nem győzi emelni a fejét szerencsétlen, hogy lássa...
szóval fejlődik folyamatosan :)

de nem rossz a tenyészállat gondolata sem.;)

Viktus 2012.06.11. 11:42:10

@Rosszindulatú Vászka:

Pedig esténként vannak hasonló történettel rendelkező filmek. Az megvan?
Mostanság az rtl is veszi át őket csütörtöki "szupermoziként" ...

Viktus 2012.06.11. 11:45:30

@Allesmor Obranna:

Ja főleg, hogy Weyland lánya vitte fel magának :D:P

dr. mesterséges színezék 2012.06.11. 11:52:37

@Pilar Ternera: No, ulláccik, tímmunkában azért minden értelmezhető - mindazonáltal a producereknek valszeg többet kellene fizetniük annak a stábnak, amelyik ELFOGADHATÓAN értelmezi a P-t, mint az elkészítésért.

Scottot valszeg utolérte a mi felkent politikusaink végzete: azok, akik általa jutnak kenyérkereseti lehetőséghez, nem merik megmondani neki, ha valami nem gromek, magától meg már nem veszi észre, lévén a feje folyamatosan a saját ánuszában.

Mókuscic 2012.06.11. 12:33:35

Nem tudom ki mit nézett, de tessen gondolkodni, ha valami nincs kimondva, attól még logikus.

Spoiler!

Az "ős" az elején megissza a dns-rekonbináló cuccot, saját magát feláldozva megteremti a földi életet (tipikus teremtés-mítosz), aztán vissza-vissza nézhettek, figyelemmel kísérték a kísérletet, mondjuk. Az egész sztori egyébként a dns-rekonbináló cucc körül bonyolódik. Mikor a csapat megtalálja a fejes termet, az a lerakat elkezd szivárogni, és egy nagyon cuki közelit kapunk a talajon élő lisztkukac-szerű férgekről. Tessen kitalálni, mi lesz, ha a kukacok találkoznak a dns-mutáló cuccal. Naná hogy kis face-hugger-szerű izék. A két eltévedt közül az egyik meghal a helyszinen, a másikba beleköltenek, majd BELEFEJEL A FÖLDÖN FOLYÓ CUCCBA! mivel a parazita nem rögtön öli meg, csak órák múlva, a cucc előbb fejti ki a hatását, a tünetek ugyan olyanok(!!), mint az archeológus-srácnál. Nem zombi, simán nekiáll szétesni a genetikai anyaga, hogy újjá álljon össze.
Valóban nem életszerű, hogy senki nem üldözi főhősnőnket az operáló kapszuláig, de ott az hangzik el, hogy épp (!!) férfira van állítva, nem az, hogy csak férfi használhatja.
Az, hogy miért olyan polipszerű a belőlle kijövő dolog, jó kérdés, ha már mutáció, lehetett volna tök más is, bár akkor ki öli meg a végén az őst.
És az idegenek nem szándékosan teremtik meg az Alien fajt, ilyesmiről szó sincs, a film valami olyasmit sugall, hogy ha a dns-t piszkáljuk, akkor tök véletlenül is olyan gyilkológép jöhet létre, mint az.

pilar ternera 2012.06.11. 12:39:11

@Mókuscic: köszi, nem rossz. a végén az alien-szerű bébi, ami kijön a fickóból is egy mutálódás szerinted? a poliptól elég messze van...

dr. mesterséges színezék 2012.06.11. 14:59:45

@Mókuscic: Ebben a jóhiszemű és szándékolt teremtésben - vegyítve a véletlen dögcsinálással - eléggé homályba kerül az a momentum, hogy a mi Ádámunk nem fogadja éppen jó házigazdaként a szaporodás és sokasodás által létrejött unokatesókat.

pilar ternera 2012.06.11. 15:05:08

@dr. mesterseges szinezek: őket is olyan esetleges szörnyetegeknek tekinti, mint a dupla állkapcsúakat, nem?

dr. mesterséges színezék 2012.06.11. 15:10:19

@Pilar Ternera: Nem tom.
Én csak annyit látok, hogy bármilyen kedvesen is ébresztik fel, naaaagyon nyűgös.

Mókuscic 2012.06.11. 16:37:16

Hát igen. Hogy miért akartak visszamenni a földre (csak újabb ellenőrzésre, vagy tényleg újrakezdeni a kísérletet) nem derül ki, csak feltételezés a tömegpusztítás. Bár az alvó "pasi" tényleg nagyon nyűgös, mikor rájön, hogy a kis teremtményeik jöttek üdvözölni:)
süti beállítások módosítása